پرش به محتوا
خانه » آخرین مطالب

آخرین مطالب

آموزش متغییر ها آردوینو

آموزش متغییر ها آردوینو – متغییر union (دارای اعضا)

در برنامه‌نویسی گاهی نیاز به سرهم کردن تعدادی متغییر کوچک دارید تا در نهایت یک متغییر بزرگ ایجاد کنید و در میان انواع روش ها، استفاده از متغییر نوع union جایگاهی ویژه‌‌ دارد. با استفاده‌‌ ‌از این متغییر میتوان انواع داده‌ها را با آدرس یکسان تولید کرد. مثلا در آردوینو می‌توانید یک متغییر 4 بایتی را با یک متغییر 32 بیتی در آدرس یکسان داشته باشید. در ادامه‌، با کاربرد این متغییر آشنا خواهید شد.

جاباتری لیتیوم 18650

فوتپرینت جاباتری SMD باتری های لیتیوم یون 3.7V سایز 18650

باتری های لیتیوم به دلیل قابلیت شارژ شدن بسیار محبوب هستند و برای ساخت سیستم های پرتابل مورد استفاده قرار میگیرند. جهت استفاده از این باتری ها، پیشنهاد می‌شود از جاباتری مخصوص آن استفاده کنید که در پروسه مونتاژ دستگاه مجبور به اتصال نامناسب نشوید. در این نوشته فوتپرینت فوتپرینت جاباتری SMD باتری های لیتیوم یون 3.7V سایز 18650
برای نرم افزار آلتیوم دیزاینر رایگان در اختیار شماست!

آموزش متغییر ها آردوینو

آموزش متغییر ها آردوینو – توابع مبدل رشته‌ (String)

در برنامه‌نویسی به‌ طیف گسترده‌‌ای از توابع String دسترسی دارید و در میان آنها، توابع مبدل جایگاهی ویژه‌‌ دارند. با استفاده‌‌ ‌از این توابع میتوان انواع داده‌ها را به رشته‌‌ (String) و بالعکس آن، تبدیل کرد. مثلا در آردوینو می‌توانید مقادیر سنسورها را بخوانید، آنها را به‌ رشته‌‌ تبدیل کرده‌‌ و سپس نمایش دهید. در ادامه‌، با این توابع آشنا خواهید شد.

آموزش متغییر ها آردوینو

آموزش متغییر ها آردوینو – توابع کاوشگر رشته (String)

کاراکترها، اجزای تشکیل دهنده‌ رشته هستند و در برنامه‌نویسی مکرر با کاراکترها و در نتیجه رشته‌ها (Strings) سروکار خواهید داشت. از رشته‌ها برای ذخیره‌ و پردازش متن، اعداد و سایر داده‌ها استفاده‌ می‌شود. یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باید مهارت کار با توابع کلاس String به‌ ویژه توابع کاوشگر که شامل جستجو و مقایسه‌ هستند را داشته‌ باشد، در ادامه‌ این مطلب آموزشی، این توابع به‌ صورت مفصل برسی شده‌ است. لطفا با آیمکس همراه‌ باشید.

آموزش متغییر ها آردوینو

آموزش متغییر ها آردوینو – توابع ویرایشگر رشته (String)

توابع ویرایشگر رشته به‌ عنوان زیرمجموعه‌ توابع String ، امکان کار با رشته‌های متنی را فراهم کرده‌ است. به‌ کمک این ابزارهای قدرتمند می‌توانید رشته‌های متنی را ویرایش کنید، متنی به رشته اضافه یا از آن حذف کنید یا حتی کاراکتر های دلخواه از رشته را با کارکتر های دیگری جایگزین کنید و توابع پیشرفته تری که در این آموزش برسی خواهیم کرد. در ادامه‌ این مطلب آموزشی، با انوابع این توابع ویرایشگر رشته آشنا خواهید شد.

فوتپرینت tft 2.0 ST7789V2

فوتپرینت نمایشگر 2.0 اینچ TFT چیپ درایور ST7789V2 با کابل فلت 12 پین

TFT یک نوع نمایشگر از نوع LCD با قابلیت نمایش تمامی رنگ ها بوده و عملکرد بهتری نسبت به ال سی دی دارد. TFT مخفف کلمه Thin Film Transistor است که برای بالا بردن عملکرد و سودمندی بهتر ال سی دی از آن استفاده می شود. جهت استفاده مستقیم این نمایشگر ها در برد PCB، باید فلت نمایشگر بر روی برد مونتاژ شود. در این نوشته فوتپرینت نمایشگر TFT رنگی 2 اینچ SPI چیپ درایور ST7789V2 با کابل فلت 12 پین برای نرم افزار آلتیوم دیزاینر رایگان در اختیار شماست!

آموزش متغییر ها آردوینو

آموزش متغییر ها آردوینو – String (رشته های کاراکتری)

رشته های کاراکتری و متنی را می توان به روش استفاده از نوع داده‌‌ String نمایش داد. شیء String درست مثل متغییر، به یک مکان از حافظه اشاره‌ دارد و داده‌ها را در آنجا ذخیره‌ می‌کند. در ساختار شیء String هم داده‌ و هم توابع قرار گرفته‌ است. ایجاد شیء رشته‌ مثل تعریف متغییر انجام می شود و سپس یک مقدار یا رشته به آن اختصاص داده‌ میشود. در ادامه با شیء String، نوع داده رشته کاراکتری در آردوینو و نحوه استفاده از آن آشنا خواهید شد، لطفا با ما همراه‌ باشید. 

آموزش متغییر ها آردوینو

آموزش متغییر ها آردوینو – char (رشته های کاراکتری)

متغییر char  یکی از پر کاربرد ترین انواع متغییرها در برنامه نویسی آردوینو است. این نوع داده، کارکتر ها و علامت های نگارشی را بر اساس کدگذاری ASCII به عنوان یک عدد ذخیره میکند. برای ذخیره مجموعه ای از کارکتر ها باید آرایه ای از char ایجاد کنید که به آن رشته نیز گفته می شود. رشته های کاراکتری و متنی را می توان به دو روش استفاده از نوع داده‌‌ String و یا ساخت یک آرایه از نوع char و قرار دادن کاراکتر NULL (null-terminate) در انتهای آن نمایش داد. در این مقاله به برسی روش دوم می پردازیم.

وب سوکت ESP32 ESP8266

وب سوکت ارسال و دریافت – ESP32 , ESP8266

ایجاد صفحات نمایش وب برای پردازنده‌های وای‌ فای مانند ESP32 و ESP8266 در پروژه‌های مبتنی بر این پردازنده‌ها جذاب است. برای نمایش اطلاعات real-time، صفحات برای بارگذاری مقادیر و تأخیرات در شبکه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در این موقعیت، استفاده از وب‌سوکت به عنوان پروتکل دوطرفه کاربردی است که امکان ارسال و دریافت داده‌ها را فراهم می‌کند. در این مقاله، راه‌اندازی وب‌سوکت در پروژه‌های وای‌فای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آموزش توابع آردوینو

آموزش توابع آردوینو – محاسبات ریاضی و مثلثات

کتابخانه math.h امکان انجام انواع محاسبات ریاضی و مثلثات (با استفاده از توابع ریاضی در آردوینو) را در اختیار برنامه نویس قرار داده‌ است. با نصب این کتابخانه به توابعی مثل محاسبه قدرمطلق، توان‌گیری، محدودسازی، تشخیص حداقل و حداکثر دو عدد، مربع یک عدد و… دسترسی خواهید داشت.

در این مطلب آموزشی، با همه توابع ریاضی و مثلثات در آردوینو آشنا خواهید شد، لطفا تا انتهای این مطلب آموزشی با ما همراه‌ باشید.

تماس با ما

عضویت

عضو سایت هستید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به حساب کاربری