خانه » صفحه اصلی » آلتیوم دیزاینر

آلتیوم دیزاینر

آلتیوم دیزاینر قدرتمند ترین نرم افزار طراحی برد های الکترونیک

آموزش آلتیوم دیزاینر (altium designer) یکی از نیازهای اولیه برای حرفه‌ای شدن در دنیای برق و الکترونیک است. اگر در ایران زندگی و کار می‌کنید (در رشته الکترونیک) خیلی بعید است که اسم نرم‌افزار آلتیوم دیزاینر را نشنیده باشد!!! متاسفانه اغلب شرکت‌های چاپ مدارچاپی برای چاپ برد از شما فایل نرم‌افزار آلتیوم دیزاینر درخواست می‌کنند. وجود این چنین جبری لزوم یادگیری و آموزش این نرم‌افزار را دو چندان می کند.

کتابخانه قطعات آلتیوم دیزاینر

یکی از مهم ترین قسمت های آلتیوم که روی خود نرم افزار موجود نیست کتابخانه قطعات هست که خیلی در طراحی و دقت کار تاثیر میگذارند. این کتابخانه ها به طور گسترده ای توسط طراحان تولید و طراحی میشوند که از طریق وب سایت های مختلف قابل دانلود هستند و همچنین برخی رایگان!!!! ولی موضوع مهم این هست که آیا این کتابخانه ها استاندارد و تست شده هستند یا خیر. و نکته دیگر قطعات دو بعدی دارای طرح شماتیک و طرح سه بعدی باشند.

فوتپرینت پکیج قطعات الکترونیک

اگر شما فعال حوزه الکترونیک هستید برای طراحی مدارات در نرم افزار آلیتوم دیزاینر، قبل از هر اقدامی به شماتیک و فوتپرینت قطعات نیاز دارید. شماتیک کاملا به طور سلیقه ای طراحی می شود و به دلخواه میتوانید کتابخانه سفارشی خودتان را ایجاد کنید. اما فوتپرینت قطعات باید بر اساس استاندارد و اطلاعات دیتاشیت طراحی شود تا در مرحله مونتاژ دقیقا قطعات و محل نصب آن بر روی برد منطبق باشند. همچنین علاوه بر فوتپرینت، به طرح سه بعدی پکیج قطعات نیاز دارید تا یک برد ایده آل و حرفه ای طراحی کنید. در اینجا فوتپرینت بخش گسترده ای از پکیج قطعات به طور کاملا رایگان در اختیار شماست تا کتابخانه شخصی خودتان را ایجاد کنید.

فوتپرینت پکیج Axial و Radial (مقاومت، خازن و سلف) 
فوتپرینت پکیج DO یا Diode Outline 
فوتپرینت پکیج TO یا Transistor Outline 
فوتپرینت پکیج SOT یا Small Outline Transistor 
فوتپرینت پکیج BGA یا Ball Grid Array

آموزش های کاربردی آلتیوم دیزاینر

نرم افزار آلتیوم دیزاینر شامل بخش های متنوع و ابزار های کاربردی جهت تسهیل روند طراحی و افزایش کیفیت و نتیجه کار است. در این قسمت میتوانید برخی از مقاله و آموزش ها کاربردی و تکنیکی این نرم افزار قدرتمند را مطالعه کنید.

مرجع کامل کلید های میانبر در نرم افزار قدرتمند آلتیوم دیزاینر 
هایلایت نت آلتیوم (Net Color Override)

تماس با ما

عضویت

عضو سایت هستید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به حساب کاربری